Etykiety

niedziela, 6 października 2013

Hataniec

Niedziela , niedzielą rosół i ciasto musi być, szukając jakiegoś przepisu odkurzyłam książkę:   "103 Ciasta Siostry Anastazji", chwila zastanowienia i już wybrałam, nie mam pojęcia czemu zawsze się bałam ciast ze serem , taka moja mała fobia kuchenna :-). Ilość składników przeraża ale ciasto nie jest trudne.
Składniki na ciasto:
 
3 szklanki mąki
1 kostka margaryny
1/2 szklanki cukru pudru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 żółtka
2 łyżki kakao
Składniki na masę serową:
 
1/2 kg sera
1/2 kostki margaryny
4 żółtka
1 szklanka cukru pudru
1 łyżka mąki ziemniaczanej
Piana:
 
4 białka
2 łyżki cukru
pół kisielu ( ja dałam cytrynowy)
Dodatkowo:
 
powidła
 
Mąkę posiekać z margaryną, dodać cukier ,żółtka , proszek i zarobić ciasto, podzielić na 3 części do jednej dodać kakao , zawinąć. Ser: margarynę utrzeć z cukrem, dodawać po żółtku, ciągle ucierając, dodać resztę składników i zamieszać. Piana: białka ubić z cukrem i dodać kisiel.
Brytfankę wyłożyć papierem do pieczenia, ciasto jasne zetrzeć na tarce jarzynowej o dużych oczkach na nie wyłożyć powidła, ciasto ciemne też zetrzeć, ser, piana, ciasto jasne również zetrzeć, upiec , kroić po wystygnięciu.
 

 
ja z wystygnięciem nie czekałam i ciasto lekko mi opadło :-)
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz