Etykiety

piątek, 9 listopada 2018

Żurek ogórkowy

Raz wyczytałam w necie ten przepis i zagościł na stałe w moim jadłospisie.Mój mąż nielubi zupy ogórkowej   ja natomiast kocham i tu znalazł się kompromis, Żurek ogórkowy.


2 l wywaru rosołowego lub wody +kostka rosołowa
kwas z kiszonych ogórków (tutaj dodajemy tyle aby nam kwaśność odpowiadała)
3ogorki kiszone
1/2 szklanki śmietany (ja mieszam kwaśną i słodką pół na pół)
2 łyżki mąki+woda do jej rozrobienia
Liść laurowy
Majeranek
Czosnek w granulkach
Koperek
Sól,
Pieprz
Przyprawa do zup maggi
Ziarenka smaku Winiary
Cebula 1nie duża
Olej
Jaja ugotowane na twardo
Boczek wędzony

PRZYGOTOWANIE

Ogórki kroje w plastry i wrzucam na wodę aby się ugotowały dodaje liść laurowy, jeżeli robimy na bulionie to ogórki musimy ugotować na niewielkiej ilości wody ponieważ na bulionie pozostaną twarde ,gdy gotujemy na samej widzie to kostkę dodajemy dopiero aż ogórki zmiękną
Gdy ogórki sa miękkie dodaje kwas ogórkowy ale narazie nie dużo bo żurek jest dobrze dopiero pod koniec gotowania sprawdzić i ewentualnie dolać kwasu, ponieważ dodane ogórki dodadzą mam już kwaśności ,jeszcze chwilę się gotuje, następnie mieszam mąkę z niewielką ilością wody (tak aby nie było grudek) i do tej mąki dodaje wymieszane razem i dokładnie rozprowadzone śmietany ,tym podbijam żurek, doprowadzam do wrzenia, w razie potrzeby dolewam jeszcze kwasu ,doprawiam do smaku wszystkimi przyprawami posypuję majerankiem i dodaje kiszony koperek.
Żurek odstawiam z gazu i smażę na oleju pokrojoną w kostkę cebulę, (cebulka ma byc usmażona na złoto) wsypuję do żurku.
Boczek pokroić w kostkę, wysmażyć i posypać żurek przed podaniem (ja nie dodaję myślę że smak żurku jest wyjątkowy sam w sobie)
Zurek podaję z ugotowanym jajkiem i z dodatkiem całych ziemniakaków podawanych na osobnym talerzu, posypanych usmażoną cebulką

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz