Etykiety

środa, 17 października 2018

Czerwona kapusta ze śliwką

    Nowość w moim domu. 
    Szukam smaku czerwonej kapusty która robiła maja babcia lecz babciu już nie ma :-( a przepisy znikły razem z nią , robiłam  już 3 podejścia  ale jednak to nie to , dzisiaj dostałam przepis od znajomej, po zamieszaniu wszystko pachnie jak w dzieciństwie więc może ........

     

    Składniki

    • 4 kg czerwonej , poszatkowanej kapusty
    • 1 kg śliwek węgierek
    • 1 szklanka octu 10%
    • 1 litr wody
    • 1 szklanka cukru
    • Sól -3 łyżki
    • Goździki 5 sztuk
    • Pieprz czarny około  6 ziaren
    Śliwki pokroiłam w cieniutkie paseczki i wymieszałam z kapustą, całość zalałam na 3 min wrzątkiem, odcedziłam. Przełożyłam do słoików. Następnie pozostałe składniki połączyłam ze sobą i  gotowałam kilka minut. Zalać kapustę i śliwki zalewą. Pasteryzować 10 min.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz