Etykiety

niedziela, 28 lipca 2013

Cytrynówka

Chcę się podzielić kilkoma  przepisami na nalewki które zasypują moją szafkę z alkoholem,  na pierwszy strzał polecam cytrynówkę którą robię od lat, mój mąż degustuje ją sote natomiast ja zawsze z pepsi i kostkami lodu.

Składniki:
 
1litr spirytusu
1 litr wody
1 szklanka cukru
1 kilogram cytryn 
 
Cytryny dokładnie umyć, ja przelewam gorącą wodą. Wodę z cukrem zagotowujemy i studzimy ,cytryny przekrawam na połowę i dodatkowo odcinam dupki, wkładamy do słoja zalewamy spirytusem i ostudzoną wodą z cukrem. Zostawiamy to na oknie na 24 godzin, po tym czasie łowimy cytrynów wyciskamy o co cenne, cedzimy , napełniamy butelczyny , dajemy odpocząć 48 godzin, degustujemy :-)
 


 

2 komentarze:

  1. Cytrynówkę polecam,pyszna,robiłam 2x i zamierzam zrobić kolejny zestaw buteleczek:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się że smakuje, zrób sobie agrestówkę

    OdpowiedzUsuń