Etykiety

piątek, 17 października 2014

Ciasto latte

odchudzanie odchudzaniem ale mój maż już nie wytrzymał i krzykną- CIASTO MUSI BYĆ !!!!!!!!!
No cóż robić , zakasałam rękawy i upiekłam ciacho z przepisu mojej koleżanki, zajadaliśmy się na jej imieninach, godne polecenia no i słodkie :-)
Składniki :

Biszkopt:
4 duże jajka
szczypta soli
2/3 szkl cukru
2/3 szkl mąki
1,5 łyżki kakao
2 łyżki oleju
2 łyżki wody
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

 Poncz:
ok. 300-350ml bardzo mocnej kawy (najlepiej espresso)
100ml likieru kawowego

 Krem:
200g miękkiego masła
1/2 szkl cukru pudru
400g serka waniliowego
2 szkl mleka w proszku miałkie - nie granulowane

Z podanych składników upiec biszkopt i przekroić go na 2 blaty
Składniki na poncz bardzo dokładnie wymieszać. (Likier dodać dopiero do wystudzonej kawy).
Na dno blaszki układamy pierwszy blat ciemnego ciasta. Lekko go ponczujemy.
Na to wykładamy połowę masy pozostało połowę masy dzielimy na dwie części.
Na masie układamy zamoczone w ponczu biszkopty
Drugi blat ciasta smarujemy jedną z pozostałych części masy i układamy go na cieście w taki sposób by masa znalazła się od dołu czyli przylegała do naszych naponczowanych już biszkoptów ;)
Gdy ciasto ułożymy wówczas ponczujemy jego wierzch i wykładamy pozostałą masę.
Na masę układamy kolejne naponczowane biszkopty i obficie posypujemy je kakao
Niby 12 godzin ma być w lodówce ale ja nie mam pojęcia jak to zrobić  :-))))))))))



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz